Mittwoch, 3. Juli 2013

back home


Tänään on ensimmäinen päivä takaisin kotona. Olin koko päivän kotona, nukuin kahteen toista asti ja leikin Tillyn kanssa. Tyhjensin matka laukkua, toin kaikki laatikot kellarista minun huoneen ja olen nyt järjestämässä ja tyhjentämässä kaikki. Argh, ei ole hauskaa. Ehkä tykkäsin sellaisista aikaisemmin mutta en enää.

Anteeksi kaikki virheistä. En löytänyt suomen kielin virhe-korjatamista Wordissa.

Eilen loppui YES-seminaari. Oli mukava siellä. Olimme yhteensä ehkä 500 vaihto-oppilaat Euroopasta. Meillä oli paljon workshops, mutta myös vapaa-aika. Oli tosi mukava, nähdä kaikki kavereita, joka ei ollut Suomessa. Tapasin myös paljon uusia ihmisiä. Mutta oli aika rankka, koska koko ajan tapahtui jotakin ja ei ollut paljon aika nukkua.

Eilen minun vanhemmat ja iso vanhemmat haki meitä (Elias ja minä) sieltä. Me menimme järven rannalle ja söimme ja puhuimme. Oli hirveä hauskaa! Mutta aika meni liian nopeasti, ja meidän piti tuoda Eliasta lento asemalle. Oli outoa. Muistin kun minä lähdin mutta olin silloin minun oikein perheen kanssa. Me odotimme kun Elias lähti ja sitten menimme kotiin.

Kotona kaikki on ihan normaali. Ihmiset, huoneet, ruoka... Mutta toisaalta kaikki on erilainen. En enää tiedä, missä kaapissa on kaikki ruokailuvälineet tai mukia ja lautaset. Tuntuu hassulta, kysyä äidiltä, missä on lasit. Kaikki on tuttu ja "vanha", kuin aikaisemmin, mutta toisaalta kaikissa on nyt uutta. Toivottavasti se menee pois kohta, koska se tuntuu hirveän oudolta ja on ihan sekava.

Tilly on kasvanut aivan hirveästi! Hän puhuu ja kävelee huipusti! Ensin luulin, että hän on eri poika. En voinut uskoa, että hän on minun pikku veli, joka oli vauva kun lähdin! Nyt kun olin koko päivän kotona ja näin häntä koko ajan, ei ole enää niin hassu. Ja Moritzkin on kasvanut. Pikkuveli on nyt pidempi kuin minä. Hän varmasti kasvaa vielä kun hän on 2 metriä pitkä. Onneksi isä ja äiti eivät muuttunut. Olisi ollut liian paljon.

Eilen yöllä en avannut ikkunaa, koska minua pelotti, etten saa unta, koska on liian paljon meteliä. Koko ajan kuulen kun juna menee ohi. Muuten en vielä ollut paljon kaupungissa. Pitää ensin rentoutua kotona, koska siellä on jo liian paljon sekavaa.

Minulla on ikävä puhua Suomea. On hassua, että kaikki, mitä tapahtua minun ympäristössä on nyt saksaksi ja ymmärrän kaikki. On vaikea puhua Saksaa. Koko ajan etsin joku sanaa ja en puhu "hyvä" Saksaa. Puhun myös vanhemmille ja iso vanhemmille nuori-slangissa, koska en keksi eri sanoja. Se on ÄRSYTTÄVÄ!!!

Kohta on iltapala. Sitten minun pitää järjestää vielä vähän. Ehkä yritän avata ikkunaa tänä yönä.

Toivon, että teille kaikille kuuluu hyvä ja että ei ole liian kova ikävä.Täällä on liian paljon uutta, että ei ole aikaa miettiä.
Mutta ikävä tulee varmasti vielä. 



Tässä on minun huone. Minulla on liian paljon tavaroita, kaikissa laatikossa on tavaroita! Kamala!!

2 Kommentare:

  1. no JULIA! <3
    huone näyttää niiiiiin kotoisalta että ihan hyvin vois olla meijän sikolätti ;)

    AntwortenLöschen
  2. Hey, ich versteh' nichts! Was hast du gesagt?

    AntwortenLöschen